Innerrock ziet eigenaarschap leren nemen als een van de belangrijkste voorwaarden voor groei in het proces van ‘leren leren’. De vraag speelt dan waar aandacht voor moet zijn. 21-eeuwse vaardigheden of vorming? Bij hiaten hebben opvoeders de uitdaging om kinderen te helpen informatie op waarde te leren schatten. Maar ook zichzelf, en de ander. De workshop ‘Wisdomtable’ biedt ouders handvatten om kinderen in dit proces krachtig bij te staan. Hierbij heeft Innerrock zich laten inspireren door Katherine Greenberg die op basis van het gedachtegoed van Feuerstein een cognitief trainingsprogramma heeft ontwikkeld voor ouders en leerkrachten. Dit trainingsprogramma geeft leerkrachten en ouders concrete bouwstenen en middelen om het leervermogen van leerlingen te ontwikkelen door training van leer en denkvaardigheden. Leerpotentieel en herstel vragen echter om een eerlijke balans waar ook het hart-de bezielde factor van leren- deel van uitmaakt.
Deze balans vraagt om een antwoord op twee vragen:
⦁ Waar kan denken ontwikkeld worden?
⦁ Waar heeft veranderen van mindset eerst aandacht nodig?