Workshop: the wisdomtable
Innerrock ziet eigenaarschap leren nemen als een van de belangrijkste voorwaarden voor groei in het proces van ‘leren leren’. De vraag speelt dan waar aandacht
Samen ontwikkelen vraagt om een leeromgeving waar ruimte is voor het stimuleren van innerlijke ontwikkeling in relatie met de ander. Wetenschappelijk is bewezen dat hierdoor 21-eeuwse vaardigheden en creatieve werkvormen vaak los van inhoud en context worden aangeboden. Een gevolg is dat gedragsontwikkeling veelal beperkt wordt tot zelfcontrole, en het houden van regels. De praktijk is echter dat steeds meer kinderen en jongeren door innerlijke oorzaken moeilijk tot leren komen, waarbij zij het risico lopen onvoldoende profijt te hebben van onderwijs en vorming. Gesteld kan worden dat het zoeken naar wijsheid een verwaarloosd element is in het onderwijsproces, en daarmee lief leren hebben in relatie met elkaar.
Wijsheid
Wijsheid brengt Innerrock terug naar eeuwenoude wijsheid, waar Salomo schrijft: ‘Het begin van wijsheid is: verwerf wijsheid en verwerf inzicht bij al wat je bezit (Spreuken 4:7)’.
Wijsheid omschrijft Vandale als ‘wijs zijn’, een combinatie van inzicht en verstand.
Verwerven van wijsheid doe je niet in één dag, en is ook niet als kunstje uit te voeren, zonder dat dit emoties oproept. Wijsheid verwerven, vraagt dat je iets doet met de kennis die je goed, en minder goed hebt waargenomen. Kennis die je met vallen en opstaan in wijsheid leert toepassen, in relatie met elkaar. Dit vraagt aandacht op gebied van eigenheid en persoonlijkheidsvorming.
Naast instrumentele verrijking biedt Innerrock daarom creatieve workshops aan die deelnemers uitdaagt authentiek te leren handelen tijdens conflictsituaties in een gezamenlijk verhaal. Ook worden er workshops gegeven die ouders, leerkrachten en begeleiders in gelegenheid stellen extra kennis op te doen op gebied van het ‘leren leren’ en ‘leren handelen in relatie met de ander’.
Innerrock ziet eigenaarschap leren nemen als een van de belangrijkste voorwaarden voor groei in het proces van ‘leren leren’. De vraag speelt dan waar aandacht
Interactive storytelling: het verhaal dat individuele verhalen samenbrengt, om over complexe interacties te leren. Tijdens de workshop ‘interactive storytelling ‘ is er ruimte voor de
U kunt direct contact met ons opnemen, voor meer informatie. Vraag geheel vrijblijvend informatie op over o.a. de workshops Interactive Storytelling en The Wisdomtable. Vul hiervoor het contactformulier in, en druk op de button.
• Leerkracht
• Specialist Educational Needs (Gedrag)
• Identiteitscoördinator
• Ambulant Begeleider op gebied van ‘leren leren’
• Didactisch coach
• LPAD assessor (Learning Propensity Assessment Device)
• Kinderen
• Jongeren
• Ouderbegeleiding
• Ontwikkelings– gedragsproblemen en emotionele belemmeringen
• Leerproblemen, motivatie– en concentratieproblemen, faalangst (mindset)
• Mediërend leren
• Directe instructie–indirecte instructie
• Affectie
• Verbinding kwaliteit en identiteit
• Eigenaarschap
• Innovatie door o.a. inzet interactive storytelling
• Leerpotentieel: denkvaardigheden, identiteit én houding
• Ouderbetrokkenheid
• LPAD Assessor (Learning Propensity Assessment Device)
• Mediërend begeleider Basic en Instrumental Enrichment
• Master Specialist Educational Needs (Gedrag)
• Leerkracht